روزها فکر من اینست...
 
قبر افکاراتم
حالمان بد نيست غم کم مي خوريم, کم که نه، هر روز کم کم مي خوريم...
 
 

روزها فکر من اینست و همه شب سخنم


 

که چرا غافل از احوال دل خویشتنم



 

از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود؟


 

به کجا می روم؟ آخر ننمایی وطنم



 

مانده ام سخت عجب، کز چه سبب ساخت مرا


 

یا چه بوده است مراد وی ازین ساختنم



 

جان که از عالم علوی است، یقین می دانم


 

رخت خود باز برآنم که همانجا فکنم



 

مرغ باغ ملکوتم، نیم از عالم خاک


 

دو سه روزی قفسی ساخته اند از بدنم



 

ای خوش آنروز که پرواز کنم تا بر دوست


 

به هوای سر کویش، پر و بالی بزنم



 

کیست در گوش که او می شنود آوازم؟


 

یا کدامست سخن می نهد اندر دهنم؟



 

کیست در دیده که از دیده برون می نگرد؟


 

یا چه جان است، نگویی، که منش پیرهنم؟



 

تا به تحقیق مرا منزل و ره ننمایی


 

یک دم آرام نگیرم، نفسی دم نزنم



 

می وصلم بچشان، تا در زندان ابد


 

از سرعربده مستانه به هم در شکنم



 

من به خود نامدم اینجا، که به خود باز روم


 

آنکه آورد مرا، باز برد در وطنم



 

تو مپندار که من شعر به خود می گویم


 

تا که هشیارم و بیدار، یکی دم نزنم



 

شمس تبریز، اگر روی به من بنمایی


 

والله این قالب مردار، به هم در شکنم



ارسال شده در تاریخ : برچسب:, :: :: توسط : شيرين

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
نويسندگان

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 436
بازدید کل : 118091
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 75
تعداد آنلاین : 1

 
 
 
blogکد بازی تمرکز حواس
سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

Web 2.0 scientific calculator